EnerKey

Liiketoiminnan prosessien kehittäminen yritysoston jäljiltä

Asiakastiedot liiketoiminnan keskiössä

EnerKey (entinen Enegia) on energiatehokkuuden ja energiajohtamisen palveluita tarjoava kotimainen yritys. Yritysoston jälkeen EnerKeyllä oli tarve yhdistää asiakastietojen hallinnan järjestelmät (CRM), sekä yhdenmukaistaa kokonaisprosessi asiakashankinnasta aina tilausten hallintaan. EnerKey valitsi Spartan kokonaisvaltaisen kehitysprojektin kumppanikseen.

Yhteistyö

Projekti alkoi olemassa olevien asiakastietojärjestelmien ja niiden sisältämän asiakastiedon läpikäymisellä. Samalla kuvattiin asiakashallinnan prosessien kokonaisuus, mukaan lukien se, miten asiakastietoja hyödynnetään kussakin prosessin vaiheessa.

Selkeä kuva asiakastietoon kohdistuvista käytännön tarpeista auttoi määrittelemään vaatimukset yhtenäisen CRM-järjestelmän käytölle ja ominaisuuksille. Tietojen yhdistäminen laadukkaaksi ydintiedoksi yhden järjestelmän alle toteutettiin hyödyntäen ohjelmistorobotiikkaa tietojen siirtämisessä (tietomigraatio).

Automatiikkaa ja uusia ominaisuuksia

Tietomigraation lisäksi uuteen CRM-järjestelmään luotiin toiminnallisuudet asiakaskohtaisten tilausten monistamiseksi useita toimipaikkoja koskevaksi toimitusprosessiksi. Tähän liittyen luotiin myös asiakirjahallinnan järjestelmään (ECM) automatiikka tilauksia koskevien tietojen kirjaamiseksi reaaliaikaisesti. Prosessin toiminta varmistettiin prosessiomistajien ja pääkäyttäjien kouluttamisella. Migraation jälkeen Sparta auttoi myös tarpeettomaksi jääneiden järjestelmien hallitussa alasajossa.


Tulokset

1 milj.
Siirrettyä tietuetta
100 000
Asiakirjahallinnan tiedostoa
35 000
Yhdistettyä asiakastietoa
9
Toteutuksen asiakasarvosana

Mitä asiakkaamme oli mieltä projektista?

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

Ota yhteyttä