28
Helmi

Uusi Sparta on syntynyt

Tarina historiasta kertoo seuraavaa:

”Vanha mies ei löytänyt paikkaa mennessään katsomaan Olympialaisia. Kierrellessään hän kohtasi pilkkahuutoja ja loukkauksia, eikä kukaan tehnyt miehelle tilaa. Mennessään spartalaisten katsomoon kaikki pojat ja suurin osa miehistä tarjosivat hänelle paikkaansa. Kreikkalaiset hurrasivat spartalaisten teolle ja ylistivät heitä, mutta vanha mies lausui vapisten kyyneleet silmissään ”Vaikuttaa siltä, että kaikki kreikkalaiset tietävät miten on oikein toimia, mutta vain spartalaiset toimivat niin.”

Me nyky-spartalaiset löydämme itsemme tästä tarinasta usealla tapaa. Missä muut jaapastelevat, me olemme pragmaattisia ja teemme. Missä muut tietäisivät, miten tulisi liiketoimintamoraalisesti oikein toimia, me toimimme niin. Me emme anna periksi ja säilytämme suoraselkäisyytemme – näin tulisi muidenkin alalla toimia ja tämä onkin Spartan haaste kaikille!

Spartalaisen onnistuminen asiakastyössä ei ole kiinni laskutuksen maksimoinnissa tai siinä, montako powerpoint-kalvoa saa tunnin käsienheiluttelun aikana samalla piirrettyä. Spartalaiset mittaavat itsensä sillä, miten hyvin teemme työmme ja minkä arvon saamme asiakkaillemme tuotettua – työn arvo asiakkaalle on motivaattorimme! Vain asiakas voi kertoa kokemansa arvon, siksipä olemme todellakin haastaneet totutut tavat toimia ja sidomme asiakkaan työstämme maksaman palkkion suoraan tämän kokemaan arvoon. Ellei asiakas koe arvoa, ei asiakkaan kuulu maksaakaan! Tätä osaamisensa ja arvontuottokykynsä jatkuvaa haastamista ala tarvitsee – sen kaikki tietävät, mutta vain spartalaiset toimivat!

Kuten muinaisajan Spartan soturit kävivät pitkän koulutuksensa läpi tullakseen ikään ja sotureiksi, on nyky-Spartakin muodostunut kasvupolusta Crazy Rabbitista DefCon1:een ja sieltä Spartaan. Perustoimintamallimme ja lupauksemme ovat olleet mukana koko matkan, nyt ne ovat hioutuneet sellaisiksi, jona ne tahdomme ylpeinä esittää! Kokemuksen syventämä rintaääni ja keihäänkärjen terävä osaaminen yhdistettynä ultimaattiin asiakasarvolupaukseen… Me spartalaiset halusimme olla oman näköisessämme yrityksessä töissä, jossa meille tärkeät arvot ja tapa toimia toteutuvat. Emme etsinnöistä huolimatta sellaista löytäneet, joten päätimme tehdä sen itse ja olemme tuloksesta helvetin ylpeitä – This is Sparta!